Music Therapy in the PICU 0- to 6-Month-Old Babies

Authors: Maria Jesus del Olmo, Cintia Rodriguez Garrido, Francisco Ruza Tarrio
Publisher: Music and Medicine
 
This article describes a live-music therapy intervention on the heart rate, oxygen saturation, and respiratory rate of infants in a pediatric intensive care unit. The infants in this study were hospitalized in a large teaching hospital in Madrid, Spain, where they were born in high-risk circumstances. This study highlights the importance of considering musical elements in the infant-adult interaction, using live music as a semiotic mediator in this interaction. In a random sample of 100 interventions with 0- to 6-month-old infants, data for heart rate and oxygen saturation were collected during six different periods: before, during, and after an interaction with live music and before, during, and after an interaction without live music. The music sessions included a keyboard and guitar as the main sources of harmonic support. 

Terapi Musik untuk Bayi 0-6 Bulan yang dirawat di PICU

Penelitian ini berusaha menjelaskan intervensi terapi musik live terhadap denyut jantung, saturasi oksigen, dan pernafasan pada bayi yang dirawat di dalam unit perawatan intensif anak. Bayi-bayi yang dijadikan subjek penelitian berasal dari sebuah rumah sakit di Madrid, Spanyol, yang lahir dengan keadaan beresiko tinggi. Penelitian mengungkap pentingnya unsur musik di dalam hubungan antara bayi dan orang dewasa, dengan mempergunakan musik live sebagai mediator semiotik di dalam interaksi yang berlangsung. Dalam sampel acak berjumlah 100 intervensi yang terdiri atas bayi usia 0-6 bulan, data tentang detak jantung dan saturasi oksigen dikumpulkan selama enam periode yang berbeda: sebelum, selama, dan setelah interaksi dengan musik live dan sebelum, selama, dan setelah interaksi tanpa musik live. Sesi musik dilakukan menggunakan keyboard dan gitar sebagai sumber utama bantuan harmonik.




 

Popular posts from this blog

Healthcare Waste in the United States Healthcare System

A study of drinking water quality of PDAM

International Forestry LawReducing Emissions from Deforestation and Forest Degradation (REDD) and decentralized forest management