Paparan media, agresi dan perilaku prososial pada anak-anak usia dini: sebuah studi longitudinal

Jamie M. Ostrov, Douglas A. Gentile, Nicki R. Crick
Media, Agression & Prosocial Behavior
Social Development


Preschool children (N = 78) enrolled in multi-informant, multi-method longitudinal study were participants in a  study designed to investigate the role of media exposure (i.e., violent and educational) on concurrent and future agressive and pro-social behavior. Specifically, the amount of media exposure and nature of the content was used to predict concurrent and future physical, verbal and relational aggression as well as pro-social behavior for girls and boys. This two year longitudinal study found that media exposure predicted various subtypes of aggression and prosocial behavior. These findings are qualified by the gender of the focal child. That is, parental reports of media exposure were associated with relational aggression for girls and physical aggression for boys at school. Ways in which these findings extend our understanding of the role of media during early childhood are discussed.

Paparan Media, Agresi dan Perilaku Prososial pada Anak-anak Usia Dini: Sebuah Studi Longitudinal

Anak-anak Prasekolah (N = 78) diikutkan ke dalam studi longitudinal multi-metode, multi-informan dengan tujuan untuk menyelidiki peran hubungan media (misal, media yang memuat unsur kekerasan dan unsur pendidikan) dengan perilaku prososial dan agresif saat ini dan masa mendatang. Lebih spesifiknya, jumlah paparan media dan sifat muatan digunakan untuk memprediksi agresi fisik, verbal dan relasional saat ini dan masa mendatang serta perilaku prososial untuk anak laki-laki dan anak perempuan.Caranya ialah dengan menghubungkan laporan orang tua tentang paparan media dengan agresi relasional untuk anak perempuan dan agresi fisik untuk anak laki-laki di sekolah.Penelitian ini juga membahas tentang bagaimana temuan penelitian dapat memperluas pemahaman kita mengenai peran media selama masa kanak-kanak usia dini.

Popular posts from this blog

Healthcare Waste in the United States Healthcare System

International Forestry LawReducing Emissions from Deforestation and Forest Degradation (REDD) and decentralized forest management

A study of drinking water quality of PDAM