Shifting Proximities: The Maritime Ports Sector in an Era of Global Suppy Chains

Researchers: Peter V. Hall and Wouter Jacobs
Publisher: Routledge
Documentation: Regional Studies

Economic geographers argue that spatial and non-spatial dimensions of proximity are central to innovation and collective action. The various dimensions of proximity in relation to maritime ports are examined. Global  supply chains represent a shift in organizational and cognitive proximities between seaports and among port users. In the process, extra-local relationships have become even more influential in maritime port development. As organizational proximity between dominant port users has increased through vertical and horizontal integration, territorially based institutional and social proximities, especially as regards stable and shared regulatory systems, are increasingly important as a counterbalance to ensure openness to innovation and upgrading.

Mengubah Kedekatan: Sektor Pelabuhan Maritim dalam Era Rantai Persediaan Global

Sejumlah ahli geografi berpendapat bahwa dimensi kedekatan bukan-ruang (non-spatial) merupakan inti dari inovasi dan tindakan bersama. Berbagai dimensi kedekatan yang berhubungan dengan pelabuhan maritim menjadi bahan pembahasan di dalam penelitian kali ini. Rantai persediaan global menjelaskan tentang sebuah perubahan kedekatan organisasi dan kognitif antara pelabuhan laut dan diantara pengguna pelabuhan. Di dalam proses tersebut hubungan ekstra-lokal telah menjadi semakin berpengaruh di dalam perkembangan pelabuhan maritim. Karena kedekatan organisasi antarpengguna pelabuhan yang dominan semakin bertambah dengan adanya integrasi vertikal dan horisontal, maka kedekatan institusional dan sosial yang berbasis wilayah, khususnya yang terkait dengan sistem regulasi yang stabil dan bersama, semakin berperan sebagai kontrabalans untuk memastikan keterbukaan terhadap inovasi dan penyempurnaan.

Popular posts from this blog

Healthcare Waste in the United States Healthcare System

International Forestry LawReducing Emissions from Deforestation and Forest Degradation (REDD) and decentralized forest management

A study of drinking water quality of PDAM